- M-TERM Doradztwo i Szkolenia - http://www.mterm.pl -

Podstawy komunikacji interpersonalnej w serwisie samochodowym

Szkolenie otwarte

Szkolenie obejmuje problematykę ogólnie pojętej komunikacji, zarówno w jej werbalnym jak i niewerbalnym kontekście. W trakcie szkolenia przedstawiany jest przebieg procesu komunikacji wraz z wszelkimi zakłóceniami. Analizowane są zasady interpretacji komunikatów werbalnych i niewerbalnych oraz wypracowywane sposoby przezwyciężania problemów związanych z przekazywaniem i odbieraniem tych komunikatów.

Teoretyczna wiedza o procesach komunikacji wsparta jest solidną dawką ćwiczeń praktycznych stanowiących przygotowanie do rozwiązywania konfliktów wynikających z niewłaściwego komunikowania się. Efektem szkolenia powinna być poprawa umiejętności klarownego wyrażania swoich myśli i intencji, skutecznego przeciwdziałania konfliktom oraz pokonywania stresu.

Osoby docelowe:

Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnych warsztatów i zostało zaprojektowane dla pracowników komunikujących się z klientem w firmach motoryzacyjnych, czyli serwisach samochodowych i warsztatach usługowych:

  • Doradcy serwisowi i pracownicy biura obsługi klienta
  • Asystentki serwisu i recepcjonistki serwisu
  • Pracownicy działu części i magazynu

Cele dydaktyczne:

Uczestnicy…

  • znają definicję pojęcia „komunikacja”
  • znają podstawowy model komunikacji
  • znają werbalne i niewerbalne czynniki komunikacji
  • znają typowe blokady komunikacyjne
  • znają cztery aspekty komunikatu według Schulza von Thun
  • znają elementy utrudniające i wspomagające komunikację
  • potrafią stosować techniki aktywnego słuchania
  • potrafią stosować różne rodzaje pytań w celu pozyskiwania precyzyjnej informacji 

Treści szkolenia:

  • prawa percepcji i błędy percepcji
  • podstawowy model komunikacji
  • werbalne i niewerbalne czynniki komunikacji
  • blokady komunikacyjne
  • cztery aspekty komunikatu
  • elementy aktywnego słuchania
  • rodzaje pytań i ich skuteczne stosowanie
  • elementy aktywnego słuchania
  • informacja zwrotna (feedback)

Wykładowca: Tomasz Moksa

Sylwetka trenera…

  • dyplomowany doradca serwisowy marek Hyundai, Mitsubishi, Volkswagen, posiadający 20-letnie doświadczenie w pracy w serwisie
  • laureat finału „Światowego konkursu jakości serwisu” w Wolfsburgu
  • dyplom z „Pedagogiki i dydaktyki szkoleń dla trenerów koncernu Volkswagen AG”
  • od kilku lat trener szkoleń nietechnicznych dla pracowników sieci serwisowej koncernu Volkswagen AG w Polsce

Czas trwania szkolenia: 2 dni (16 godzin)

Cena szkolenia:  698 złotych netto (cena obejmuje udział w zajęciach, komplet materiałów szkoleniowych, poczęstunek w przerwach, lunch oraz certyfikat uczestnictwa)


Artykuł wydrukowany z M-TERM Doradztwo i Szkolenia: http://www.mterm.pl

Adres do artykułu: http://www.mterm.pl/grupy-docelowe/podstawy-komunikacji-interpersonalnej-w-serwisie-samochodowym/

Copyright © 2009 M-TERM Doradztwo i Szkolenia. All rights reserved.